Monday, October 8, 2012

Alustuseks

Tervitus filmisõbrad.

Juba mõnda aega olen plaaninud kirja panna erinevaid mõtteid erinevate filmide kohta. Ehk siis maailmas on nii palju head filmikunsti, mida vaadates tekivad tahes tahtmata emotsioonid, mis vahel lausa karjuvad vajadusest neid kellegagi jagada. Vahel vihast, vahel rõõmust, vahel muust tundest ajendatuna, aga alati tänutundega filmitegijate vastu, plaaningi hakata väikest päevikut pidama. Siia tulevad minu mõtted, soovitused, hoiatused, hinnangud jne erinevate filmide kohta. Püüan alati värsket emotsiooni kirja panna ning natuke ka tausta uurida ning erinevaid kriitikuid tsiteerida, et lugejal oleks hea ülevaade filmist ning ei otsustaks filmi vaadata, vaid minu arvamusele põhinedes.

Aga miks seda kõike - juba on aru saada, et olen suur filmisõber. Suurem huvi huvi tekkis ca 15 aastat tagasi, kui sain sõbraks ühe teise filmisõbraga, kes ka pisiku minus tekitas. Tollal töötas sõber ka otseselt filmimaailmas ning kuigi meie suhtlemine on vähenenud minimaalseks nüüdseks, ei ole armastus filmikunsti vastu vähenenud, pigem vastupidi. Minu jaoks on hea film võimalus põgeneda igapäevaelust ja nautida tegevustikke, kus ennast pildiga kaasa viies, on võimalik samastuda tegelastega, teha võimatut, ületada raskusi, unistada imedest, tunnetada täielikku vabadust. See ca kahetunnine reis vabastab argipingetest ja annab hea laengu pikemaks ajaks.
 
Milliseid filme peamiselt vaatan - olen täielik eklektik, ehk siis vaatan peaaegu kõike. Lemmik žanriks on küll draamad reaalsest elust, kuid suudan edukalt nautida pea igat filmi. Sellega erinen kindlasti klassikalistest Eesti kriitikutest, kes peamiselt peavad headeks saavutusteks vaid isiklikke lemmikteemasid, tegijaid ja tihti ei hinda teisi, sama vaeva näinud, filmikunstnikke. Samuti ei vihka ma Hollywoodi tegijaid ja ei pea vaid Euroopa filmikunsti vaatamisvääriliseks. Ja siia plaanin lisada filme täielikult segamini, sõltuvalt kas viimasest kinoskäigust, teleka vaatamisest või lihtsalt mälus sobramisest. Lisan alati ka lingi IMDB (Internet Movie Dadabase) lehele koos oma hinnanguga - olen imdb aktiivne kasutaja ja hindaja juba aastaid, hinnanud tuhandeid filme, koostanud filmiliste ja soovitanud sõpradele. Ka viimane soovituste küsimine on ajendanud blogi loomist, sest siis on koht kust hea sõber saab alati infot otsida kui mina ei ole kättesaadav ning samuti ise lisada oma arvamusi ja täiendusi. Blogi esialgu ei saa kindlasti olema avalik kõigile vaid ainult neile, kes seda ise soovivad.
 
Ja sissejuhatuseks ehk piisab, aegade jooksul saab täiendada. Samuti saab soovitada milliseid filme peaksin mina vaatama. Samuti jälgin paljuski filmide käekäiku erinevatel festivalidel ja auhindade, eriti Oscarite, jagamisel. Olen üks nendest fanaatikustest, kes igal aastal enne Ameerika Filmiakadeemia nominente üritab ette aimata, millised filme tuleks enne auhinnagalat ära vaadata, pärast nominentide teadasaamist veel võimalikult palju kinos käia, et siis galaõhtuks (meie aja järgi kell 3.00 varahommikuks) kell äratama panna ja siis otseülekande tarbeks Pro7 kanal tellida (ainus, kes truult Oscarigalat otseülekandes alati näitab) ning kange kohvi saatel galat jälgida. Vahel üritab ka minu kallis kaasa koos vaadata, aga siiani on uni temast lõpuks jagu saanud. Hoolimata sellest toetab ta igati minu hobi ja armastab väga koos filme vaadata ja selle eest võin olla ainult ülimalt tänulik.
 
Aga nüüd lõpetame jutu ja hakkame pihta ning Toredaid Filmielamusi Kõigile!

No comments:

Post a Comment